Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Vriendschap --- Analfabetisme --- Literatuur --- Romans
Choose an application
Uit internationale peilingen weten we dat één op zes mensen in België laaggeletterdheid zijn en van het werkzoekende deel van de bevolking presteert 40 procent op het laatste niveau van geletterdheid. Vanuit deze en andere veststellingen ontstond de idee voor het op een of andere wijze integreren van geletterdheidstraining én beroepsopleiding
Choose an application
2-3
laaggeschoolden --- Dutch literature --- basiseducatie --- Adult education. Lifelong learning --- alfabetisering --- Belgium --- Analfabetisme --- Literacy education --- Book --- Personal documents
Choose an application
Schrijven --- Analfabetisme --- Liederenbundels --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar
Choose an application
Schrijven --- Analfabetisme --- Kinderlied --- Liederenbundels --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar
Choose an application
Until about two decades ago, the study of writing systems and their relationship to literacy acquisition was sparse and generally modeled after studies of English language learners. This situation is now changing. As the worldwide demand for literacy continues to grow, researchers from different countries with different language backgrounds have begun examining the connection between their writing systems and literacy acquisition. This text, which derives from a NATO sponsored conference on orthography and literacy, brings together the research of 70 scholars from across the world?the largest assemblage of such experts to date. Their findings are grouped into three parts, as follows: Part I, Literacy Acquisition in Different Writing Systems, describes the relationship between orthography and literacy in twenty-five orthographic systems. This section serves as a handy reference source for understanding the orthographies of languages as diverse as Arabic, Chinese, English, Icelandic, Kannada, and Kishwahili. Part II, Literacy Acquisition From a Cross-Linguistic Perspective, makes direct comparisons of literacy acquisition in English and other orthographic systems. The overall conclusion that emerges from these eight chapters is that the depth of an orthographic system does influence literacy acquisition primarily by slowing down the acquisition of reading skills. Even so, studies show that dyslexic readers can be found across all orthographic systems whether shallow or deep, which shows that dyslexia also has internal cognitive and biological components. Part III, Literacy Acquisition: Instructional Perspectives, explores literacy acquisition from developmental and instructional perspectives and ends with a look into the future of literacy research. This Handbook is appropriate for scholars, researchers, and graduate students in such diverse fields as cognitive psychology, psycholinguistics, literacy education, English as a second language, and communication disorders.
Psycholinguistics --- Orthography --- Language acquisition --- Literacy --- Language and languages --- Orthography and spelling --- Language and languages - Orthography and spelling --- Spelling --- Analfabetisme
Choose an application
3e graad secundair onderwijs --- Taal --- Communicatie --- Analfabetisme --- Beroepssecundair onderwijs --- PAV --- Project algemene vakken --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
Dit boek speelt zich af in een dorp in Afrika. Hoofdpersoon is het meisje Niéléni. Zij moet haar moeder helpen met dorsen, water halen, hout zoeken, de was doen, het erf schoon houden en koken voor haar vader, de andere vrouwen van haar vader en hun zonen. Zij gaat niet naar school omdat zij `maar´ een meisje is en kan niet lezen of schrijven. Op een dag ontvangt ze een brief van haar oom en vroeg ze aan haar broers om die voor te lezen. Zij maakten haar belachelijk en probeerden haar mooie postzegel af te pakken. Toen ging Niéléni naar het oosten van het oosten, naar een grote boterboom die betoverd was, waarin ze besloot te blijven leven.
genre-thema"">
Choose an application
Hoe kun je leren lezen en schrijven als je de taal niet kent? Met Alfalfa leren anderstalige, analfabete leerlingen van 12 tot 16 jaar op een speelse manier die allereerste woorden, zoals huis, tafel en appel. Met Alfalfa biedt u u iedere dag tien nieuwe woorden aan. Zo leren de leerlingen binnen acht weken vijfhonderd concrete woorden en begrippen, zowel receptief als productief.Bron: https://mijn.cedgroep.nl/artikel/306/alfalfa-woordkaarten.html
Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- #PBIB:+111.25 --- * 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- analfabetisme --- Nederlands --- Spreken --- Woordenschat --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Secundair onderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 --- Schoolbooks - Didactic material --- Analfabetisme --- Secundair onderwijs --- Mondelinge taalvaardigheid --- Anderstaligen --- Anderstalige --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
PAV (project algemene vakken) --- Didactics of languages --- PAV --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- Communicatie --- #BSCH: vak: PAV - project algemeen vakken --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e graad secundair onderwijs --- Taal --- Analfabetisme --- Beroepssecundair onderwijs --- Project algemene vakken --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|